ادشو

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عنوان عکسعنوان عکسعنوان عکسعنوان عکس
عکس سرور و هاست چیست که در این مقاله به شرح این موضوع می پردازیم

هاست چیست؟

هدف از ایجاد این مقاله پاسخ به سوال "هاست چیست؟" است و شما با مطالعه آن به صورت ساده و روان مفهوم هاست را درک خواهید نمود

اگر بخوایم تعریف هاست رو برای شما به صورت ساده بیان کنیم باید خدمتتون عرض کنم که هاست به معنی میزبانی هست حالا با معنیش زیاد کاری نداریم

شما یک کامپیوتر همیشه روشن رو تصور بکنید و سایت خودتون رو هم در قالب یه نرم افزار ببینید که روی این کامپیوتر همیشه روشن نصب می کنید حالا به این کامپیوتر از همه جای جهان دسترسی دارید

و میتوانید اطلاعات سایت خودتون رو اعم از عکس، فیلم و کد هاتون رو در اون قرار بدید و هاست برای شما ان ها رو اجرا کند

 

یک سری سوالات در این حوزه وجود دارد که در زیر به تک تک آن ها سعی میکنیم پاسخ کامل و در عین حال قابل فهمی را بدهیم.

عکس از دیتاسنتر محل نگه داری داده های هاست ها

مکان این هاستی که میخریم در کجاست و چطوری نگه داری می شود؟

در اکثر کشور های پیشرفته دیتاسنتر های بزرگی وجود دارد که در اونجا از ابر کامپیوتر های بزرگی نگه داری می شود و این ابر کامپیوتر ها به تیکه های ریز تقسیم شده و در اختیار هر کاربر قرار داده شده است

زمانی که شما درخواست ایجاد هاست و خرید آن را از سایت هایی که در این حوزه فعالیت دارند میدهید در واقع روند به این شکل هست که این شرکت از سرور هایی که در آن کشور اجاره کرده است یک بخشی را برای سایت شما اختصاص می دهد

و اکثر این دیتاسنتر ها در آلمان، انگلیس، فرانسه و حتی در حال حاضر در کشورمان ایران هم این امکان فراهم شده است.

عکس از دو لوگو سیستم عامل لینوکس و ویندوز

سیستم عامل هاست ها چند نوع هستند؟

هاست به دو صورت ویندوزی و لینوکسی عرضه می شود که با توجه به نوع کدنویسی شما بستگی دارد تا از کدام یک از این هاست ها استفاده کنید

برای مثال اگر سایت شما با زبان برنامه نویسی php نوشته شده باشه باید از هاست های لینوکسی استفاده کنید و اگر زبان سایت شما asp.net باشد باید از هاست ویندوزی استفاده بکنید

 

چگونه هاست بسازیم؟

برای ساخت هاست شما دو راه دارید:

  1. اگر در این حوزه علاقه مند هستید می توانید تخصص به دست بیارید و خودتان سرور هایی را اجاره کرده و برای خود سایت خود کانفیگ نمایید.
  2. راه دوم که اکثرا از این راه استفاده میکنند این هست که از شرکت هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند درخواست خرید هاست بدهید و هاست خود را از شرکت ها و یا افراد معتبر تهیه نمایید.

عکس لوگو دو کنترل پنل محبوب دایرکت ادمین و سی پنل

نحوه مدیریت هاست

هاست دایرکت ادمین(direct admin)

هاست سی پنل(cpanel)

این دو کنترل پنل بر روی سرور شما نصب میشه که رایگان هم نیست و لاینسس داره باید تهیه اش بکنید و با این کنترل پنل ها امکان ایجاد دیتابیس، ایمیل و خیلی از موارد مربوط به سایت رو به راحتی انجام میدهد.

 

انواع هاست ها

ما در حال حاضر در دو رنج هاست که همان هاست های لینوکس و هاست ویندوزی هست طیف گسترده ای تنوع در گونه هایی از این هاست ها داریم

هاست وردپرس : نوعی از هاست که سرور آن به اختصار برای وردپرس بهینه شده است

هاست جوملا: این نوع هاست هم فقط برای جوملا ارائه می شود و کانفیگ سرور آن دقیقا برای این سیستم مدیریت محتوا صورت گرفته است.

 

*نکته: شاید در چند بخش از این مقاله به کلمات اختصاصی در این حوزه استفاده می شوند اشاره کنم که براتون کامل توضیح میدم دقیقا اون کلمه به چه معنی هست مثلا “کانفیگ سرور” منظور از این کلمه این هست که بعد از تهیه سخت افزار از هاست دهی های کشور ها شما باید روی آن هاست با توجه به نیاز خودتان یک سری تنظیماتی را اعمال کنید که به مجموع این کلمات کانفیگ سرور گفته می شود که یکی از پردرآمدترین شغل ها در چند سال اخیر بوده است.

 

هاست دانلود: شاید شما اگر کارتان فروش فایل باشد و یا سایتتان در حوزه های دانلود باشد از این نوع هاست ها نیاز داشته باشید تا در کسب و کار اینترنتی خودتان استفاده بکنید مشخصات هاست های دانلود به حالتی هست که با توجه به استفاده از چندین سرور اطلاعات شما رو در چند دیتاسنتر قرار می دهد و زمانی که کاربر درخواست دانلود می دهد از چندین سرور داده ها را همزمان دریافت می کند و از سرعت بالایی برخوردار می باشد و نکته ی دیگر هم که در استفاده از این هاست ها وجود دارد این هست که از پهنای باند دیگر کمتر به مشکل می خورید و بدون دردسر میتونید فایل هایتان را در این سرور ها آپلود بکنید و خیالتان راحت باشد که کاربرانتان به راحتی می توانند به این فایل ها دسترسی داشته باشند.

عکس لوگوی سایت کلاودفلایر

شبکه توزیع محتوا ابری کلاود فلایر

هاست ابری چیست: این نوع هاست که به سرور های کلاود معروف هست می تواند اطلاعات شما را در سرور های قدرتمند که در سراسر جهان مستقر هست قرار دهد که به اختصار هاست های CDN نیز گفته می شود و مزیت استفاده از هاست های ابری این هست که اطلاعات را از سروی که به محل اینترنت کاربر نزدیک هست برایش ارسال میکند و این تکنولوژی باعث افزایش سرعت چشم گیری در دریافت و ارسال اطلاعات شده است.

 

خدمات تیم ادشو: طراحی سایت در تبریز

 

هاست اشتراکی چیست:  شما زمانی که از سیستم هاست دهی ها یک هاست برای سایت خود تهیه میکنید یک ابر کامپیوتر به چندین کامپیوتر ریز تقسیم شده و باز این کامپیوتر هم به چندین قطعات ریز تر تقسیم شده است و شما فقط یک تکه از آن را برای سایت خود اختصاص میدهید و سایت های دیگری هم از قطعه های دیگر این سرور استفاده میکنند پس در کل به این سیستم هاست اشتراکی گفته می شود

 

معنی هاست اختصاصی چیست: دقیقا برعکس هاست اشتراکی دیگر به جای اینکه شما بیاید و یک تکه از سرور رو برای خودتون اختصاص بدید به جاش کل سرور در اختیار سایت شما قرار می گیرد

مزایای داشتن هاست اختصاصی:

  • سرعت بالا
  • امنیت بالا
  • داشتن آی پی اختصاصی (موثر در سئو سایت شما)
  • دسترسی راحت در انجام کانفیگ اختصاصی

معایب داشتن هاست اختصاصی:

  • هزینه های بالای نگه داری سرور
  • نیازمند کارشناس و تخصص بالا
  • آنالیز و تحلیل ۲۴ ساعته آن
  • نیازمند تخصص بالا در بحث های امنیتی جهت تضمین امنیت سرور

 

تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی: دقیقا تفاوت این دو در بالا توضیح داده شده است که شما می توانید از یک تکه از سرور استفاده کنید و یا کل سرور در اختیار شما باشد.

 

تقاوت هاست و سرور: سرور یک مرحله بالاتر از هاست هست و هاست یک تیکه از سرور می باشد.

 

هاست پربازدید چیست: این نوع هاست ها برای سایت هایی مناسب هست که از بازدید روزانه بالایی برخوردار هستند و دیگر نمی توانند از هاست های معمولی و ارزان استفاده کنند و در این هاست ها از منابع بالا و قدرتمند استفاده شده است

 

هاست و دامنه چیست؟ هاست که در این مقاله به طور کامل شرح دادیم و به طور کامل در مورد دامنه سایت هم در مقاله ی دیگری توضیح دادیم که میتوانید آن را نیز مطالعه نمایید.

عکس کابل ها که هر کدام نشانگر تعداد کانال های موجود برای شرح مفهوم پهنای باند چیست می باشد.

پهنای باند چیست؟ ظرفیت انتقال داده را در هاست می توان گفت که برای مثال اگر در اتوبان چهار خط باشد از اتوبانی که دو خط باشد میتوان سریع تر رفت.

 

دی ان اس چیست؟ معمولا دوتا شناسه هست که زمانی که از هاست دهی خرید میکنید برای شما ارسال میکنند که باید دامنه خودتون رو بر روی اون ها ست کنید تا دامنه به هاست وصل شود و اطلاعات سایت شما رو نشان دهد.

 

ادان دامین چیست؟ شما به یک هاست که خریداری میکنید میتوانید تقسیم کرده و چندین دامنه اضافه کنید و در هر دامنه یک محتوای متقاوتی را نمایش دهید.

 

آپ تایم چیست؟ میزان زمان محاسبه شده از کل روند یک سرور در یک سال می باشد برای مثال اکثرا باید از هاست هایی استفاده کنید که آپ تایم ۹۹٫۹ را ارائه میکنند یعنی قطعی این نوع هاست ها در کمترین حالت ممکن می باشد.

 

فضای هاست چیست؟ مقدار حافظه ای هست که برای شما در کامپیوتر هاست در اختیارتان قرار می دهند تا فایل هایتان را در آن آپلود نمایید.

 

هاست ریسیلر چیست؟ یک نوع نمایندگی می باشد که شما یک اکانت دریافت میکنید و می توانید به تعداد معلوم در اکانت خود هاست برای خود ایجاد کنید.

 

هاست میزبانی چیست؟ یکی از سوالات در این حوزه هست و باید بگم بهتون که هر دو عبارت در واقع یک معنی دارند و هاست همان میزبانی هست.

 

لوکال هاست چیست؟ هاست آفلاین یا محلی که روی کامپیوتر خودتون میتونید راه اندازیش بکنید و سایتتان رو بر روی اون نصب کنید و تفاوتش با هاست معمولی این هست که در اینجا دیگر فقط از خود کامپیوتر میتونید دسترسی داشته باشید به سایتتان و بر روی شبکه نیستش تا از هر جای جهان بهش دسترسی داشته باشید.

 

من چه مقدار فضا هاست و پهنای باند ماهیانه لازم دارم؟ این موضوع به عوامل و فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. از آنجایی که مقدار پهنای باند و فضای وب تاثیر مستقیم در تعیین قیمتهای هاستینگ دارد این موضوع نیاز به تحمل بیشتری دارد که شما بتوانید بصورت تخمینی مقدار فضا و پهنای باند را مشخص کنید.

مقدار فضا بستگی به طراحی سایت شما دارد. شما میبایست حجم تمامی فایلهایی که سایت شما در بر گرفته است را محاسبه کنید البته همیشه در نظر گرفتن مقداری فضا بیشتر از فضایی که نیاز دارید برای احتمالات لازم است.

اگر سایت شما بصورت داینامیک است و از بانک اطلاعاتی استفاده میکنید و هر روز مقدار آن تغییر میکنید ، راه دقیقی برای محاسبه فضا وجود ندارد شما باید ابتدا فضایی که فایلهای شما اشغال کرده اند را محاسبه کنید و با توجه به فعالیت سایت خود و تعداد بازدید کننده سایت فضایی بیشتر از فضای محاسبه شده (جهت بانکهای اطلاعاتی) در نظر بگیرید.

برای محاسبه کردن پهنای باند مورد نظر چند فرمول وجود دارد. اگر شما در سایت خود بخشی برای دانلود فایل و یا برنامه های مختلف در نظر نگرفته اید فرمولی که میتوان مقدار پهنای باند لازم را محاسبه کرد به شکل زیر است :
میانگین تعداد افراد بازدید کننده در روز * میانگین تعداد بازدید صفحات در روز * میانگین حجم هر صفحه * ۳۱

پیشنهاد ما برای سایت های داینامیک استفاده حداقل فضا ۵۰۰تا یک گیگ می باشد.

 

هاست های رایگان

یک سری هاست هایی هم موجود هست که به صورت رایگان برای شما فضایی را در اختیارتان قرار میدهند که توصیه می شود در حد امکان از این هاست ها استفاده نکنید زیرا

این هاست ها بدلیل رایگان بودن بر روی آی پی های اشتراکی ایجاد می گردند و اکثرا سایت های زرد و اسپم در این هاست دهی ها فعالیت دارند و برای سایت شما به هیچ وجه این موضوع خوب نیست.

 

آدرس دسترسی به هاست ها

برای دایرکت ادمین باید بعد از نام دامنه  www.namedomain.ir:2222  را بزنید تا وارد صفحه لوگین شوید.

همچنین برای هاست های سی پنل هم به این صورت است www.namedomain.ir:2082

(البته این اعداد در بعضی از سرور ها احتمال آن که متفاوت باشد هست ولی عموما این دو عدد می باشد)

 

مدت زمان خرید هاست به چه حالتی هست؟

اکثرا هاست ها به صورت به دوره ای ماهانه،سه ماهه، شش ماهه و یک ساله عرضه می شود.

 

 

 

بسیار خوب!

سوالاتی که در این حوزه رایج بود را پاسخ دادیم و الان میریم سراغ اینکه نکاتی رو درباره انتخاب صحیح یک میزبانی (هاست) خوب بهتون بگیم و چند تا منبع برای تهیه هاست براتون توصیه میکنیم.

عکس آقای اد و هاست که تصمیم داره تجربیاتش رو با شما در میون بزاره

چگونه یک هاست خوب بخریم؟

در حال حاضر برای سایت هایی که مخاطبانشان از ایران هستند بهترین توصیه استفاده از هاست هایی هست که در ایران ارائه سرویس می کنند

و دلایل انتخاب هاست ایران هم این موضوع هست که یکی از مشخص ترین المان های رتبه بندی در موتور های جستجو سرعت سایت هست و اگر کاربر شما که از ایران درخواست بازشدن سایت شما را میدهد و جواب آن هم از ایران بازگردونده بشود با سرعت بالایی صفحات شما لود خواهد شد و در نتیجه کاربر شما از امکانات سایت شما بهترین استفاده رو خواهد برد.

دومین نکته این هستش که از CDN ها استفاده کنیم که معروف ترین های آن ها کلاودفلایر هستش که به صورت رایگان امکان استفاده را به شما می دهد.

 

یک موضوع در انتخاب شرکت هاست دهی در ایران این هست که چقدر پشتیبانی آن شرکت بالا هستش

که بر اساس تجربه چندین نمونه زیر نسبتا بهتر از دیگران خدمات دهی دارند.

هاست دی ال

ایران سرور

میزبان فا (هاست مخصوص وردپرس)

برتینا

نویسنده : آقای اد بازدید : 77 تاريخ : سه شنبه 31 مرداد 1396 ساعت: 19:48
برچسب‌ها :

۸ روش برای ترک عادت های بد

ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﻰ ﻋﺎدت ﻫﺎى ﺧﻮب ﺑﻪ ﺟﺎى ﻋﺎدت ﻫﺎى ﺑﺪ

عکس 8 روش برای ترک عادت های بد

ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﻋﺎدت ﻫﺎى ﺑﺪ ﻧﻤﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻬﺮه ورى ﺷﻤﺎ را ﻧﺎﺑﻮد ﮐﻨﺪ که ما در این مقاله سعی داریم روش ترک عادت های بد را به شما در ۸ مرحله آموزش دهیم، ﻋﺎدت ﻫﺎ ﻣﻮذى ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﺧﯿﻠﻰ آرام درون ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻮﺟﻪ آﺳﯿﺐ ﻫﺎﯾﻰ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ وارد ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ، ﻧﻤﻰ ﺷﻮﯾﺪ ﻋﺎدت ﻫﺎى ﺑﺪ روﻧﺪ زﻧﺪﮔﻰ ﺷﻤﺎ را ﻣﻰ ﺧﺰﻧﺪ، ﺑﻪ ﻃﻮرى ﮐﻪ اﺻﻼ ﮐﻨﺪ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ، دﻗﺖ ﺷﻤﺎ را ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻰ دﻫﻨﺪ، ﺧﻼﻗﯿﺖ را ﮐﻢ و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺷﻤﺎ را ﺳﺮﮐﻮب ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ.

پس ﮐﻨﺘﺮل ﻋﺎدت ﻫﺎى ﺑﺪ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ و ﺣﯿﺎﺗﻰ ﺑﺎﺷﺪ، اﻟﺒﺘﻪ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﻬﺮه ورى.ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ در ﻣﯿﻨﻪ ﺳﻮﺗﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﻰ دﻫﺪ اﻓﺮادى ﮐﻪ درﺟﻪ ﺑﺎﻻﯾﻰ از ﺧﻮدﮐﻨﺘﺮﻟﻰ را ﺗﻤﺮﯾﻦ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ، در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ ﮐﺴﺎﻧﻰ ﮐﻪ ﺧﻮدﮐﻨﺘﺮﻟﻰ ﻧﺪارﻧﺪ، ﻫﻢ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺑﻰ درﻧﮓ و ﻫﻢ در درازﻣﺪت ﺑﺴﯿﺎر ﺷﺎدﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎ ﺧﻮداﻧﻀﺒﺎﻃﻰ و ﺧﻮدﮐﻨﺘﺮﻟﻰ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﻋﻈﻤﺖ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺧﻮد را ﺗﻮﺳﻌﻪ دﻫﯿﺪ.

ﺑﺮﺧﻰ از ﻋﺎدت ﻫﺎى ﺑﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﻋﺎدت ﻫﺎى دﯾﮕﺮ دردﺳﺮﺳﺎز ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻫﺸﺖ ﻋﺎدﺗﻰ ﮐﻪ در اﯾﻨﺠﺎ ﺑﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ آن ﻫﺎ ﺧﻮاﻫﯿﻢ ﭘﺮداﺧﺖ، ﺟﺰء ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎدت ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﺎ دور ﮐﺮدن اﯾﻦ ﻋﺎدت ﻫﺎى ﺑﺪ، ﺑﻬﺮه ورى ﺷﻤﺎ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻰ ﯾﺎﺑﺪ و ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ از ﺣﺎل ﻣﺜﺒﺖ ﺧﻮد ﮐﻪ ﻧﺸﺄت ﮔﺮﻓﺘﻪ از ﺧﻮدﮐﻨﺘﺮﻟﻰ ﻓﺰاﯾﻨﺪه ﺷﻤﺎ اﺳﺖ، ﻟﺬت ﺑﺒﺮﯾﺪ.

 

۱) استفاده از گوشی و تبلت در تخت خواب

اﻧﺴــﺎن ﻫﺎ ﺣﺘﻰ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﻧﯿﺴــﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ اﯾﻦ ﻋﺎدت ﭼﻪ آﺳــﯿﺒﻰ ﺑﻪ ﺧﻮاب و ﺑﻬــﺮه ورى ﺧﻮد ﻣﻰ زﻧﻨﺪ. ﻧــﻮر آﺑﻰ ﺑﺎ ﻃﻮل ﻣﻮج ﮐﻮﺗــﺎه ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﻰ در ﺧﻠﻖ و ﺧﻮ، ﺳــﻄﺢ اﻧﺮژى و ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺧﻮاب ﻣﺎ دارد. ﺻﺒﺢ ﻫﺎ ﻧﻮر ﺧﻮرﺷﯿﺪ ﻏﻠﻈﺖ ﺑﺎﻻﯾﻰ از اﯾﻦ ﻧﻮر آﺑﻰ را دارد.

وﻗﺘﻰ ﭼﺸــﻢ ﻫﺎى ﺷﻤﺎ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ در ﻣﻌﺮض اﯾﻦ ﻧﻮر آﺑﻰ ﻗﺮار ﻣﻰ ﮔﯿﺮد، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻫﻮرﻣﻮن ﻣﻼﺗﻮﻧﯿﻦ ﮐﻪ اﻟﻘﺎ ﮐﻨﻨﺪه ﺧﻮاب اﺳﺖ، ﻣﺘﻮﻗﻒ و ﻣﻮﺟﺐ ﻣﻰ ﺷﻮد ﺷﻤﺎ ﻫﺸﯿﺎرﺗﺮ ﺷﻮﯾﺪ.ﺑﻌﺪ از ﻇﻬﺮ اﺷــﻌﻪ ﻫﺎى ﺧﻮرﺷﯿﺪ ﻧﻮر آﺑﻰ ﺧﻮد را از دﺳﺖ ﻣﻰ دﻫﻨﺪ و ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻮﺿﻮع ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻰ ﺷــﻮد ﺑﺪن ﺷــﻤﺎ ﻣﻼﺗﻮﻧﯿﻦ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﺪ و اﺣﺴﺎس ﺧﻮاب آﻟﻮدﮔﻰ ﮐﻨﯿﺪ

ﻋﺼﺮﻫﺎ ﻣﻐﺰ ﺷــﻤﺎ اﻧﺘﻈﺎر ﻧﺪارد در ﻣﻌﺮض ﻧﻮر آﺑﻰ ﻗﺮار ﺑﮕﯿﺮد و ﻧﺴــﺒﺖ ﺑﻪ آن ﺑﺴﯿﺎر ﺣﺴﺎس اﺳﺖ. ﺑﺴﯿﺎرى از دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎى ﻣﻮرد ﻋﻼﻗﻪ ﻣــﺎ در ﺑﻌﺪ از ﻇﻬﺮﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﻟﭗ ﺗﺎپ، ﺗﺒﻠﺖ، ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن و ﮔﻮﺷــﻰ ﻫﺎى ﻫﻤﺮاه، ﻧــﻮر آﺑﻰ ﺑﺎ ﻃﻮل ﻣﻮج ﮐﻮﺗﺎه ﺳــﺎﻃﻊ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ و درﺑــﺎره ﻟﭗ ﺗﺎپ، ﺗﺒﻠﺖ و ﮔﻮﺷﻰ ﻫﺎى ﻫﻤﺮاه اﯾﻦ ﻧﻮر ﺑﺴﯿﺎر روﺷﻦ ﺗﺮ اﺳﺖ و درﺳﺖ ﺑﻪ ﭼﻬﺮه ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺗﺎﺑــﺪ.

ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻦ در ﻣﻌﺮض ﭼﻨﯿﻦ ﻧــﻮرى، ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﺗﻮﻧﯿﻦ را ﻣﺨﺘﻞ و ﮐﯿﻔﯿــﺖ ﺧﻮاب ﺷــﻤﺎ را ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻰ دﻫﺪ. ﻫﻤﺎن ﻃﻮر ﮐــﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮده اﯾﻢ، ﯾﮏ ﺧﻮاب ﺿﻌﯿﻒ در ﺷﺐ ﺗﺄﺛﯿﺮات ﻓﺎﺟﻌﻪ ﺑﺎرى روى ﺑﻬﺮ ه و ﺧﻼﻗﯿﺖ ﺧﻮاﻫﺪ داﺷــﺖ. ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﮐﺎر اﯾﻦ اﺳــﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﺪ از ﺷــﺎم از اﯾﻦ دﺳــﺘﮕﺎه ﻫﺎ دورى ﮐﻨﯿﺪ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن ﺑﺮاى اﮐﺜﺮ اﻓﺮاد ﺧﻮب اﺳــﺖ، اﻟﺒﺘﻪ ﺗﺎ زﻣﺎﻧﻰ ﮐﻪ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﮐﺎﻓﻰ ﺑﺎ آن را رﻋﺎﯾﺖ ﮐﻨﻨﺪ.

 

۲) وبگردی بی اراده

ﺑﺮاى آﻧﮑﻪ ﺑﺘﻮاﻧﯿﺪ ﮐﺎﻣﻼ درﮔﯿﺮ ﮐﺎرى ﺷــﻮﯾﺪ، به ۱۵ دقیقه متوالی ﻧﯿــﺎز دارﯾﺪ.ﺑﻌﺪ از آن، ﺷــﻤﺎ وارد ﺣﺎﻟﺖ ﺑﻰ ﻧﻈﯿﺮى از اﻓﺰاﯾﺶ ﺑﻬﺮه ورى ﻣﻰ ﺷــﻮﯾﺪ

ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻧﺸﺎن ﻣﻰ دﻫﻨﺪ (FLOW) ﺑﻪ ﻧﺎم ﺗﭽﺎن ﯾﺎ ﻏﻮﻃﻪ ورى ﺑﻬﺮه ورى اﻓــﺮادى ﮐﻪ در ﺣﺎﻟﺖ ﻏﻮﻃﻪ ورى ﻫﺴــﺘﻨﺪ، ﭘﻨﺞ ﺑﺮاﺑﺮ آﻧﺎن در زﻣﺎن ﻫﺎى دﯾﮕﺮ اﺳــﺖ

وﻗﺘﻰ ﮐﺎر ﺧﻮد را رﻫﺎ ﻣﻰ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﻧﮕﺎﻫﻰ ﺑﻪ اﺧﺒﺎر، ﻓﯿﺲ ﺑﻮک، اﻣﺘﯿﺎزات ﯾﮏ ﻣﺴــﺎﺑﻘﻪ ورزﺷــﻰ ﯾﺎ ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﻰ از اﯾﻦ دﺳــﺖ ﺑﯿﺎﻧﺪازﯾﺪ، اﯾﻦ ﮐﺎر ﺷــﻤﺎ را از ﺣﺎﻟﺖ ﻏﻮﻃﻪ ورى ﺧﺎرج ﻣﻰ ﮐﻨﺪ.ﯾﻌﻨﻰ ﺷﻤﺎ باید ۱۵ دﻗﯿﻘﻪ دﯾﮕﺮ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﻣﺘﻮاﻟﻰ داﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷــﯿﺪ ﺗــﺎ ﻣﺠﺪد وارد ﺣﺎﻟﺖ ﻏﻮﻃﻪ ورى ﺷﻮﯾﺪ

 

۳) کمال پرستی

اﮐﺜﺮ ﻧﻮﯾﺴــﻨﺪﮔﺎن ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺎى ﺑﻰ ﺷــﻤﺎرى را ﺻﺮف ﺑﺎرش ﻫﺎى ذﻫﻨﻰ و ﺧﻠﻖ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﻫﺎ و ﻃﺮح داﺳــﺘﺎن ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ و ﺣﺘﻰ ﺻﻔﺤﻪ ﭘﺸﺖ ﺻﻔﺤﻪ ﻣﻰ ﻧﻮﯾﺴــﻨﺪ، ﺑﺎ وﺟﻮد اﯾﻨﮑﻪ ﻣﻰ داﻧﻨﺪ اﯾﻦ ﻧﻮﺷــﺘﻪ ﻫﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﺳــﺮ از ﮐﺘﺎب درﻧﻤﻰ آورﻧــﺪ آن ﻫﺎ اﯾــﻦ ﮐﺎر را اﻧﺠﺎم ﻣﻰ دﻫﻨﺪ، ﭼــﻮن ﻣﻰ داﻧﻨﺪ اﯾﺪه ﻫﺎ ﺑﺮاى آﻧﮑﻪ ﺗﻮﺳــﻌﻪ ﭘﯿﺪا ﮐﻨﻨﺪ ﻧﯿــﺎز ﺑﻪ زﻣﺎن دارﻧﺪ. وﻗﺘﻰ زﻣﺎن ﺷــﺮوع ﮐﺎر ﻓﺮاﻣﻰ رﺳــﺪ، ﻣﻰ ﺗﺮﺳﯿﻢ و ﻧﮕﺮان و دﺳﺘﭙﺎﭼﻪ ﻫﺴــﺘﯿﻢ.ﻣﻰ داﻧﯿﻢ ﮐﻪ ً اﯾﺪه ﻫﺎﯾﻤﺎن ﮐﺎﻣﻞ و ﭘﺨﺘﻪ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ و آﻧﭽﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻰ ﮐﻨﯿﻢ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ اﺻﻼ ﺧﻮب ﻧﺒﺎﺷــﻨﺪ.

اﻣﺎ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﭼﯿﺰ ﺧﺎرق اﻟﻌﺎده اى ﺧﻠﻖ ﮐﻨﯿﺪ، وﻗﺘﻰ ﻫﻨﻮز ﺷــﺮوﻋﺶ ﻧﮑﺮده اﯾﺪ و ﺑﻪ اﯾﺪه ﻫﺎﯾﺘﺎن ﻓﺮﺻــﺖ ﺗﮑﺎﻣﻞ ﻧﺪاده اﯾﺪ؟ از ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﯿﺪ ﯾﮏ ﺻﻔﺤﻪ ﺑﺪ را: دﻻﯾﻞ دورى از ﮐﻤﺎل ﭘﺮﺳــﺘﻰ اﯾﻦ اﺳﺖ؛ وﯾﺮاﯾﺶ

 

شاید این مقاله هم برای شما مناسب باشد “دامنه اینترنتی سایت چیست؟

 

۴) برگزاری جلسه ها

ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﻪ اﻧﺪازه ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴــﻪ ﻫﺎ وﻗﺖ ﮔﺮان ﺑﻬﺎى ﺷﻤﺎ را ﻧﻤﻰ ﮔﯿﺮد. آدم ﻫﺎﯾﻰ ﮐﻪ ﺑﻬﺮه ورى ﺑﺴــﯿﺎر ﺑﺎﻻﯾﻰ دارﻧﺪ ﺗﺎ ﺟﺎﯾﻰ ﮐﻪ اﻣﮑﺎﻧﺶ ﺑﺎﺷﺪ از ﺟﻠﺴﻪ ﻫﺎ و ﻣﻼﻗﺎت ﻫﺎ ﭘﺮﻫﯿﺰ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ ﻣﻰ داﻧﻨﺪ ﮐﻪ ﯾﮏ ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺗﺎ اﺑﺪ ﺑﻪ درازا ﺑﯿﺎﻧﺠﺎﻣﺪ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ، وﻗﺘﻰ ﻣﻰ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺟﻠﺴﻪ اى ﺑﮕﺬارﻧﺪ، ﺑﻪ اﻓﺮاد اﻃﻼع ﻣﻰ دﻫﻨﺪ ﺗﺎ ﻃﺒﻖ زﻣﺎن ﺑﻨﺪى ﻣﺸــﺨﺺ آن را ﺑﺮﮔﺰار ﮐﻨﻨﺪ. در اﯾﻦ ﺻﻮرت ﯾﮏ ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻣﺸــﺨﺺ اﻋﻤﺎل ﻣﻰ ﺷﻮد ﮐﻪ اﻓﺮاد را ﺗﺮﻏﯿﺐ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ ﻣﺘﻤﺮﮐﺰﺗﺮ و ﮐﺎرآﻣﺪﺗﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ.

 

۵) پاسخ به ایمیل ها به محض دریافت آن

اﻓﺮاد ﺧﻼق و ﻣﺒﺘﮑﺮ ﻧﻤﻰ ﮔﺬارﻧﺪ ﮐﻪ اﯾﻤﯿﻞ ﻫﺎ ﻣﺪام در ﮐﺎرﺷﺎن وﻗﻔﻪ اﯾﺠﺎد ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﭼﮏ ﮐﺮدن اﯾﻤﯿﻞ ﻫﺎ در ﯾﮏ زﻣﺎن ﺑﻨﺪى ﻣﺸــﺨﺺ، از وﯾﮋﮔﻰ ﻫﺎى ﺧﻮﺑﻰ ﻫﻤﭽﻮن اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪى ﭘﯿﺎم ﻫﺎ از ﺳﻮى ارﺳﺎل ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن ﻫﻢ اﺳــﺘﻔﺎده ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ. آن ﻫﺎ ﻫﺸــﺪارﻫﺎ ﯾﺎ ﭘﯿﺎم ﻫﺎﯾﻰ را ﺑﺮاى ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن ﺑﺴﯿﺎر ﻣﻬﻢ و ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺧﻮد ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ و زﻣﺎﻧﻰ ﺑﻪ ﺳﺮاغ ﺑﻘﯿﻪ اﯾﻤﯿﻞ ﻫﺎ ﻣﻰ روﻧﺪ ﮐﻪ دﯾﮕﺮ ﮐﺎرﺷــﺎن ﺗﻤﺎم ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮﺧﻰ ﻫﻢ ﺣﺘﻰ ﯾﮏ ﭘﺎﺳــﺦ ﮔﻮى ﺧﻮدﮐﺎر ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ارﺳﺎل ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن اﻃﻼع ﻣﻰ دﻫﺪ اﯾﻤﯿﻞ آن ﻫﺎ ﻣﺠﺪد ﺑﺮرﺳﻰ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

 

۶) فشردن دکمه اسنوز

وﻗﺘﻰ ﻣﻰ ﺧﻮاﺑﯿﺪ ذﻫﻦ ﺷﻤﺎ وارد ﭼﺮﺧﻪ ﻫﺎى ﭘﯿﭽﯿﺪه اى ﻣﻰ ﺷﻮد ﮐﻪ آﺧﺮﯾﻦ آن ﻫﺎ ﺷــﻤﺎ را آﻣﺎده ﻣﻰ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺳﺮ ﻣﻮﻗﻊ از ﺧﻮاب ﺑﯿﺪار ﺷﻮﯾﺪ.ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ دﻟﯿﻞ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺎﻫﻰ اوﻗﺎت ﻗﺒﻞ از آﻧﮑﻪ ﺳﺎﻋﺖ زﻧﮓ ﺑﺰﻧﺪ، ﺑﯿﺪار ﻣﻰ ﺷﻮﯾﺪ. ﻣﻐﺰ ﺷــﻤﺎ ﻣﻰ داﻧﺪ ﮐﻪ زﻣﺎن ﺑﯿﺪار ﺷﺪن اﺳﺖ و آﻣﺎده ﻣﻰ ﺷﻮد ﺗﺎ اﯾﻦ ﮐﺎر را ﺑﺮاى ﺷــﻤﺎ اﻧﺠﺎم دﻫﺪ

وﻗﺘﻰ دﮐﻤﻪ اﺳــﻨﻮز را ﻓﺸﺎر ﻣﻰ دﻫﯿﺪ و ﻣﺠﺪد ﻣﻰ ﺧﻮاﺑﯿﺪ، اﯾﻦ ﻫﺸــﯿﺎرى را از دﺳــﺖ ﻣﻰ دﻫﯿﺪ و ﺑﻌﺪ از ﻣﺪﺗﻰ ﺑﺎ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻤﻮده ﺑﯿﺪار ﻣﻰ ﺷﻮﯾﺪ. ﺑﺪﺗﺮ از ﻫﻤﻪ اﯾﻨﮑﻪ اﯾﻦ ﺑﻰ ﺣﺎﻟﻰ و ﺧﻤﻮدﮔﻰ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺳﺎﻋﺖ ﻫﺎ ﻃﻮل ﺑﮑﺸﺪ ﺗﺎ ﺑﺮﻃﺮف ﺷــﻮد.ﭘﺲ ﺗﻮﺟﻪ ﻧﮑﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﻘﺪر ﺧﺴﺘﻪ ﻫﺴﺘﯿﺪ، وﻗﺘﻰ ﺳﺎﻋﺖ زﻧﮓ ﻣﻰ زﻧﺪ از ﺧﻮاب ﺑﯿﺪار ﺷﻮﯾﺪ.اﮔﺮ ﻣﻰ ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﺻﺒﺢ ﭘﺮﺑﺎرى را آﻏﺎز ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﻪ زور ﻫﻢ ﮐﻪ ﺷﺪه از ﺗﺨت خواب ﺑﻠﻨﺪ ﺷﻮﯾﺪ.

یک خانم در تصویر هست که خیلی کلافه است

چند وظیفگی

۷) چند وظیفگی

چند وظیفگی قاتل خلاقیت است، تحقیقات انجام شده در دانشگاه استنفورد ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻨﺪوﻇﯿﻔﮕﻰ ﺳﻮدﺑﺨﺸﻰ ﮐﻤﺘﺮى ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ زﻣﺎﻧﻰ دارد ﮐﻪ در ﻟﺤﻈﻪ ﯾﮏ ﮐﺎر را اﻧﺠﺎم ﻣﻰ دﻫﯿﺪ.

ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﻧﺸــﺎن ﻣﻰ دﻫﻨﺪ اﻓﺮادى ﮐﻪ ﻣﺮﺗﺐ ﺑﺎ ﭼﻨﺪ ﺟﺮﯾﺎن از اﻃﻼﻋﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﻰ ﺑﻤﺒﺎران ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﮐﺴﺎﻧﻰ ﮐﻪ در ﻟﺤﻈﻪ ﯾﮏ ﮐﺎر را اﻧﺠﺎم ﻣﻰ دﻫﻨﺪ و ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎن ﻣﻰ رﺳﺎﻧﻨﺪ، ﻗﺎدر ﻧﯿﺴــﺘﻨﺪ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﮐﻨﻨﺪ، اﻃﻼﻋﺎت را ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺑﺴﭙﺎرﻧﺪ و از ﮐﺎرى ﺑﻪ ﺳﺮاغ ﮐﺎر دﯾﮕﺮ ﺑﺮوﻧﺪ

وﻗﺘﻰ دو ﮐﺎر را ﻫﻢ زﻣﺎن اﻧﺠﺎم ﻣﻰ دﻫﯿﺪ، ﻣﻐﺰ ﺷــﻤﺎ ﻓﺎﻗﺪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺑﺮاى اﻧﺠﺎم ﻫﺮ دو ﮐﺎر ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻣﻮﻓﻖ اﺳﺖ. اﻣــﺎ اﻓﺮادى ﮐﻪ اﻣﺘﯿــﺎز وﯾﮋه اى ﺑــﺮاى ﭼﻨﺪوﻇﯿﻔﮕﻰ ﻗﺎﺋﻞ ﻫﺴــﺘﻨﺪ، ﭼﻪ؟ ﻣﺤﻘﻘﺎن داﻧﺸــﮕﺎه اﺳــﺘﻨﻔﻮرد ﮔﺮوه ﻫﺎﯾﻰ از اﻓﺮاد را ﺑﺮ اﺳﺎس ﺗﻤﺎﯾﻠﺸﺎن ﺑــﻪ ﭼﻨﺪوﻇﯿﻔﮕﻰ و ﺑﺎورﺷــﺎن ﺑﻪ اﯾﻨﮑــﻪ اﯾﻦ ﮐﺎر ﺑﻪ ﻋﻤﻠﮑﺮدﺷــﺎن ﮐﻤﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ، ﻣﻘﺎﯾﺴــﻪ ﮐﺮدﻧﺪ

آن ﻫﺎ درﯾﺎﻓﺘﻨﺪ اﻓﺮادى ﮐﻪ ﭼﻨﺪﯾﻦ وﻇﯿﻔﻪ ﺳﻨﮕﯿﻦ را ﻫﻢ زﻣﺎن اﻧﺠﺎم ﻣﻰ دﻫﻨﺪ ﮐﺴــﺎﻧﻰ ﮐﻪ ﮐﺎرﻫﺎى زﯾﺎدى را ﻫﻢ زﻣﺎن اﻧﺠﺎم در ﻣﻰ دﻫﻨﺪ و اﺣﺴــﺎس ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ اﯾﻦ ﮐﺎر ﻋﻤﻠﮑﺮد آﻧﺎن را ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ واﻗﻊ در ﻣﻘﺎﯾﺴــﻪ ﺑﺎ ﮐﺴــﺎﻧﻰ ﮐﻪ در ﻟﺤﻈﻪ ﻓﻘﻂ ﯾﮏ ﮐﺎر را اﻧﺠﺎم ﻣﻰ دﻫﻨﺪ، ﻨﺪ ﻋﻤﻞ ﻣﻰ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺴﯿﺎر ﺑــﻪ دﻟﯿﻞ اﯾﻨﮑﻪ آن ﻫﺎ ﺑﺎ ﺳــﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﻰ اﻓﮑﺎرﺷــﺎن و ﻓﯿﻠﺘﺮ ﮐﺮدن اﻃﻼﻋﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻣﺸﮑﻞ ﺑﺮﻣﻰ ﺧﻮرﻧﺪ و در اﻧﺠﺎم ﮐﺎرﻫﺎ ﮐﻨﺪﺗﺮ ﻫﺴﺘﻨﺪ.

 

۸) به تاخیر انداختن کارهای سخت و دشوار

ﻫﻤــﻪ ﻣﺎ اﻧﺮژى ذﻫﻨﻰ ﻣﺤﺪودى دارﯾﻢ و وﻗﺘﻰ اﯾﻦ اﻧﺮژى را در ﻃﻮل روز ﻣﺼﺮف ﻣﻰ ﮐﻨﯿــﻢ، ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮى و ﺑﻬﺮه ورى ﻣﺎ ﺑﻪ ﺳــﺮﻋﺖ ﮐﺎﻫﺶ ﭘﯿﺪا ﻣﻰ ﮐﻨــﺪ. ﺑﻪ اﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ، درﻣﺎﻧﺪﮔﻰ در ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮى ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻰ ﺷــﻮد. وﻗﺘﻰ ﮐﺎرﻫﺎى دﺷﻮار را ﺑﻪ ﺳﺎﻋﺎت ﭘﺎﯾﺎﻧﻰ روز ﻣﺤﻮل ﻣﻰ ﮐﻨﯿﺪ، ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ اﯾﻦ دﻟﯿﻞ ﮐﻪ ارﻋﺎب آور ﻫﺴــﺘﻨﺪ، در واﻗﻊ آن ﻫﺎ را ﺑﺮاى زﻣﺎﻧﻰ ذﺧﯿﺮه ﻣﻰ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ در ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ ﻫﺴﺘﯿﺪ

ﺑﺮاى اﯾﻨﮑﻪ ﺣﺎﻟﺖ درﻣﺎﻧﺪﮔﻰ در ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﯿﺮى ﺑﻪ ﺳــﺮاﻏﺘﺎن ﻧﯿﺎﯾﺪ، ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺎرﻫﺎى ﺳﺨﺖ و ﭘﯿﭽﯿﺪه را ﺻﺒﺢ ﻫﺎ اﻧﺠﺎم دﻫﯿﺪ، ﯾﻌﻨﻰ زﻣﺎﻧﻰ ﮐﻪ ذﻫﻨﺘﺎن ﺳﺮﺣﺎل و ﺷﺎداب اﺳﺖ. ﺑﺮﺧﻰ از اﯾﻦ ﻋﺎدت ﻫﺎ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺑﻪ ﻧﻈﺮﺗﺎن ﺑﻰ اﻫﻤﯿﺖ و ﻧﺎﭼﯿﺰ ﺑﺎﺷﻨﺪ، اﻣﺎ اﯾﻦ ﻋﺎدت ﻫﺎ روى ﻫﻢ ﺟﻤﻊ ﻣﻰ ﺷــﻮﻧﺪ و ﺑﻪ ﻣﻘﺪار ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻬﻰ ﻣﻰ رﺳﻨﺪ. ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ اﯾﻦ ﻋﺎدت ﻫﺎ ﻫﻢ ﺑﻪ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺨﺼﻰ ﺑﯿﻦ ﻟﺬت ﻫﺎى آﻧﻰ و ﻟﺬت ﻫﺎى ﻣﺎﻧﺪﮔﺎر ﻣﺮﺑﻮط ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﻋﺎدت اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺟﺮﯾﺎن ﭼﯿﺰﻫﺎﯾﻰکه واقعا برای شما مهم هستند،نباشید و ازآن ها اطلاع نداشته باشید.

نویسنده : آقای اد بازدید : 44 تاريخ : پنجشنبه 26 مرداد 1396 ساعت: 14:24
برچسب‌ها :

دامنه اینترنتی سایت چیست؟

عکس دامنه اینترنتی سایت چیست؟

مقاله "دامنه اینترنتی سایت چیست؟" را مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید در بخش نظرات از آقای اد بپرسید

حقایقی در مورد دامنه های اینترنتی :

  • منحصر به فرد می باشد
  • دارای پسوند های مختلفی می باشد
  • بعد از ثبت دیگر امکان تغییر آن را نخواهید داشت
  • هر دامنه به اسم یک شرکت یا شخص ثبت می شود
  • برای داشتن یک سایت و کسب و کار در اینترنت باید یک دامنه داشته باشید
  • می توانید دامنه ها را انتقال دهید بخرید و یا حتی به فرد دیگری دامنه تان را بفروشید
  • در انتخاب آن باید کاملا نهایت دقت را داشته باشید مخاطبانتان شما را با آن دامنه به یاد خواهند سپرد
  • می توانید هر اسمی رو که دلتان میخواد انتخاب کنید و اگر قبلا ثبت نشده باشه اقدام به ثبت برای خودتون بکنید
  • در حال حاضر می توان اطلاعات ثبت کننده هر دامنه را مشاهده نمود پس اطلاعات ارتباطی صحیح خود را وارد نمایید
  • حتما موقع ثبت دامنه با اطلاعات خودتان یا شرکتان ثبت کنید زیرا شما خانه ای را نمیخرید که سندش به اسم کس دیگری باشد.
  • به صورت حداقل ۱ سال و حداکثر ۱۰ سال ثبت می شود و دوباره بعد از اتمام دوره آن اگر تمایل داشتید دوباره می توانید تمدید نمایید

عکس انواع پسوند دامنه سایت ها

انواع پسوند دامنه سایت ها

.com: اگر قصد راه اندازی کسب و کاری در سطح بین المللی را دارید این دامنه برای شما مناسب می باشد

.ir: دامنه مخصوص کشور ایران می باشد و برای کسب و کار های محلی بسیار مناسب می باشد.

.ac.ir: دامنه اینترنتی برای دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور ایران

id.ir: مخفف Identification برای هویت مردم ایران مناسب هست و اکثرا سایت های شخصی استفاده می کنند. برای مثال :tohid.id.ir

.org.ir: این دامنه اینترنتی برای سایت هایی می باشد که سازمان داخل ایران هستند و به صورت رسمی فعالیت دارند.

.net.ir: برای شرکت های دولتی فعال در حوزه اینترنت و وب

.co.ir: مخفف company که به اختصار برای شرکت های ایرانی ثبت می گردد.

.gov.ir: این دامنه اینترنتی برای سازمان های وابسته به دولت ایران مورد استفاده می باشد.

.net: مخفف کلمه network می باشد و برای شرکت های ارائه دهنده خدمات وب و اینترنت مناسب هست.

.org: مخفف کلمه Organizations که برای اکثر سازمان های غیر تجاری ادارجات استفاده می شود.

.info: مخفف کلمه information  که برای وب سایت های اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد.

.edu: سایت های کالجی و دانشگاهی خارج از کشور

.biz: برای شرکت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

.name: برای سایت های شخصی خوب هست و فرد می تواند نام خود را ثبت نماید.

.tv: برای سایت های شبکه های تلویزیونی می باشد.

.cc: به دلیل به خواطر ماندن این پسوند در سایت هایی که یک ایده و یا طرحی را میخواهند مطرح نمایند مناسب هست.

.me: این دامنه هم برای سایت های شخصی زیاد استفاده می گردد.

.asia: وب سایت هایی که در منظقه قاره آسیا مشغول به ارائه خدمات دهی می باشند.

.website.,site: این دامنه ها هم برای اکثر سایت ها مناسب می باشد.

.tech: وب سایت هایی که در حوزه آموزش فعالیت دارند.

.band: دامنه اینترنتی اکثر گروه ها و تشکل ها مانند گروه های موسیقی

.io: دامنه ای که این روزها برای اکثر استارتاپ ها و رویداد ها مورد استفاده قرار می گیرد.

.blog: برای وبلاگ نویس ها می تواند مناسب ترین دامنه اینترنتی باشد.

.camera: برای سایت های فروش دوربین عکاسی و یا شرکت هایی که خدمات دوربین ارائه می دهند.

 

آموزش نحوه ثبت دامنه

نحوه ثبت دامنه

جهت ثبت دامنه ایرانی یعنی با پسوند های ir میتونید به سایت  nic.ir برید و بعد از انجام ثبت نام اقدام به ثبت دامنه دلخواه خود کنید.

به پیشنهاد آقای اد براتون چند تا سایت هم معرفی میکنم

اولین سایتی که چندین سال هست خود ما هم ازشون استفاده میکنیم و عالی هست طلاهاست هستش

دومین سایت هم برای برتینا هستش

سومین سایت پیشنهادی جهت ثبت دامنه هاست ایران هستش

 

مراحل ثبت دامنه در این سه سایت خیلی راحت و آسون هستش میتونید بعد از عضویت اسم دامنتون رو جستجو کنید اگر باز باشه میتونید ثبتش بکنید.

 

عکس نقش دامنه اینترنتی سایت در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی

نقش دامنه اینترنتی سایت در موفقیت یک کسب و کار اینترنتی

برند و همان علامت تجاری در دنیای امروزی بسیار بسیار مساله ای حیاتی برای راه اندازی کسب و کار می باشد زیرا دیگر زمان قدیم نیست که شما فقط در محله خودتان فعالیت کنید و اون خدمات رو فقط شما می تونید ارائه بدید و مشتری ناچارن باید به شما مراجعه بکنه برای رفع نیاز خود در حال حاضر با توسعه اینترنت و فراگیر شدن گوشی ها هوشمند دیگر مشتریان محدود به یک محله یا منظقه نمیشوند و بلکه در کل شهر به دنبال کسی میگردند که این خدمات را به بهترین شرایط برای آنها ارائه دهد.

با افزایش تعداد این کسب و کار ها مزیت رقابتی که کسب و کاری می تواند ایجاد کند یکی از آنها برندینگ می باشد خیلی وقت ها شده که ما فقط واسه برند یک چیز از خدمات اون استفاده میکنیم برای مثال اپل یک نمونه کامل موفق در این زمینه می باشد

حال تمام این حرفا را زدیم تا برسیم به دامنه اینترنتی کسب و کار ما که به عنوان یک برند در ذهن مخاطب باید ماندگار شود

دامنه اینترنتی باید به گونه ای باشد که در ذهن مخاطب نقش شما رو ترسیم کند به عنوان مثال سایت دیوار که یکی از موفق ترین سایت های آگهی اینترنتی هستش در حال حاضر اگر یک مزیت بزرگ آن اسم آن و نام دامنه آن هستش که شما در هر جا اسم دیوار رو میشونید به یا د نرم افزار و سایت دیوار می شوید.

پس در انتخاب نام دامنه حتما زمان زیادی را صرف کنید و یک دامنه مناسب و کوتاه و جالب انتخاب کنید

 

موارد مهم هنگام ثبت دامنه

*دامنه را حتما به اسم خود و یا شرکتتان ثبت کنید اکثر افراد به شرکت های طراحی سایت مراجعه میکنند و میگویند که قصد راه اندازی یک سایت را دارند و متاسفانه بیشتر شرکت های طراحی سایت نامعتبر دامنه را به اسم شرکت خود ثبت می نمایند و از مضرات این موضوع برای کسب و کار شما این هست که اگر شما فردا بخواهید با این شرکت قطع همکاری بکنید باید دامنه خود را که شاید سال ها زحمت کشیدید را از دست بدهید و عوضش کنید.

عکس سایت نحوه مشاهده اطلاعات دامنه های ثبت شده

نحوه مشاهده اطلاعات دامنه های ثبت شده

برای اینکار به سایت who.is مراجعه کنید

و نام دامنه خود را وارد نمایید

اطلاعاتی را که مشاهده می کنید برای شخصی می باشد که دامنه به نام او ثبت شده است.

 

معرفی ۳ بخش اصلی دامنه

بخش اول: همان www هست که آن را وارد می کنید

بخش دوم: بخش اصلی دامنه که نام برند و یا عبارت دلخواه شما می باشد

بخش سوم: پسوند دامنه که در بالا با آن ها آشنا شده اید و نوع فعالیت وب سایت را مشخص می کند

مثال» www.edshow.ir

از این مثال دامنه نتیجه میگیریم که یک سایت هست با برند ادشو که در کشور ایران فعالیت دارد.

 

بعد از ثبت دامنه چه باید کرد؟

شما برای راه اندازی سایت به دامنه و هاست نیاز دارید اگر نمیدانید  هاست چیست؟  پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخوانید

هر سرویس هاست دهی برای خود به صورت اختصاصی dns دارد که باید این دی ان اس ها را بر روی دامنه خود تنظیم کنیم تا دامنه ما به هاست وصل گردد.

بعد تنظیم dns دیگر کارتان با دامنه به اتمام میرسد و فقط باید در زمان مقرر نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

نویسنده : آقای اد بازدید : 28 تاريخ : شنبه 14 مرداد 1396 ساعت: 18:55
برچسب‌ها :

راه اندازی سایت در شهر ها

طراحی و راه اندازی سایت در تبریز

نویسنده : آقای اد بازدید : 18 تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1396 ساعت: 13:32
برچسب‌ها :

ip چیست؟

با مشاهده ویدیو یا مطالعه مقاله آی پی (ip) چیست به درک کلی از آدرس های اینترنتی خواهید رسید.

ip یا همان آدرس اینترنتی به عنوان منحصر به فرد کردن و مشخص شدن اطلاعات اتصالی به هر دستگاه داده می شود

آدرس آی پی ها در ۲ مدل عرضه شده اند:

  1. ورژن قدیمی ip version 4
  2. ورژن جدید ip version 6

مثال هایی از این دو مدل آی پی

ورژن قدیمی: ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱   ورژن جدید: ۲۰۰۱:۰db8:85a3:0000:0000:8a2e:0340:7324

و اگر بخواهم برایتان از ip نوع قدیم مثالی رو بزنم موقع تنظیمات مودم شما باید عددی به شماره ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ را وارد نمایید تا به محیط تنظیمات آن برید البته بسته به برند مودم آخر این عدد متفاوت هست ولی در کل ثابت هست و نمیتوانید این عدد رو عوض کنید.

در حال حاضر در دستگاه ها و گوشی های همراه از مدل اول آی پی ورژن ۴ استفاده میکنند ولی بزودی شاهد آپدیت و تغییر مسیر به ورژن ۶ خواهیم بود.

انواع ip

داینامیک: شما در هر بار قطع و وصل شدن به اینترنت عدد جدیدی به شما اختصاص می یابد.

استاتیک:یک عدد ثابت به طور دائم برای دستگاه تعریف می شود و از مواردی که از این آی پی استفاده می شود میتوان انتقال تصویر دوربین های مداربسته را نام برد.

 

نکات مهم:

*اگر بخواهید ip تان را در نوع داینامیک عوض کنید کافیست که مودمتان را یکبار روشن و خاموش کنید تا از سرویس دهنده اینترنت برای شما آی پی جدیدی قرار داده شود.

*ارگان ها و دستگاه های قضائی با داشتن مجوزات لازمه میتوانند به آدرس دقیق محل فیزیکی شما دست یابند

 

اگر میخواهید در مورد آدرس آی پی ها (ip) اطلاعات بیشتری به دست بیاورید به لینک زیر مراجعه کنید

https://en.wikipedia.org/wiki/IPv6

 

معرفی ابزاری جهت اطلاع از آدرس آی پی شما :

http://whatismyipaddress.com

با رفتن به سایت بالا از آدرس کنونی خود در اینترنت مطلع شوید

آی پی چیست؟ – انواع آی پی – ipv6 – بررسی انواع آی پی – آی پی آدرس چیست – کلاس آی پی – آی پی داینامیک چیست؟ – آی پی استاتیک چیست؟ – آی پی پویا – آی پی ایستا – فرمت جدید آی پی ها – آی پی ورژن ۶ – آی پی – ip چیست – انواع ip – ip داینامیک – ip استاتیک – ip خصوصی – آی پی خصوصی

نویسنده : آقای اد بازدید : 38 تاريخ : شنبه 7 مرداد 1396 ساعت: 20:17
برچسب‌ها :

سایت چیست؟

با مشاهده ویدیو یا مطالعه مقاله سایت چیست؟ به درک کلی از مفهوم سایت چیست خواهید رسید.

ساختار سایت کلا از متن، عکس و ویدیو تشکیل یافته شده است که توسط یک سری کد هایی در کنار هم این محتوا برای کاربر در قالب بندی مناسب برای کاربر نشان داده می شود.

یک دفترچه یادداشت را در نظر بگیرید هر یک از برگه های این دفترچه با عنوان صفحات سایت نامیده می شود و به جمع کلی این صفحات وب سایت گفته می شود

تفاوت سایت و وب سایت؟

هیچ تفاوتی در بین این دو وجود ندارد و منظور کلی از این دو کلمات همان سایت می باشد

رسانه ای شخصی برای معرفی خودتان، کالاهایتان به تمام نقاط شهر یا سراسر کشور و یا حتی بین الملل

اگر بخواهم در یک جمله برای شما پاسخ سوال سایت چیست؟ را بدم باید بگویم که سایت یک معرف بین المللی در اینترنت (اگر نمی دانید اینترنت چیست این مقاله را مطالعه نمایید.) به حساب می آید

شما برای داشتن یک سایت در اینترنت به موارد زیر نیاز دارید

  1. هاست
  2. دامنه
  3. نرم افزار های مدیریت محتوا و یا سیستم اختصاصی

هاست: یک فضایی که اطلاعات سایت شما در آن قرار می گیرد

دامنه: یک آدرس اختصاصی منحصر به فرد که با پسوند های مختلف مانند .ir , .com موجود هست

نرم افزار های مدیریت محتوا یا سیستم اختصاصی: شما برای داشتن سایت باید یک سیستمی برای مدیریت آن داشته باشید سیستم های آماده ای موجود هستند که همان سیستم های مدیریت محتوا می باشند و یا می توانید به صورت اختصاصی برای خود سیستم داشته باشید.

نویسنده : آقای اد بازدید : 30 تاريخ : پنجشنبه 5 مرداد 1396 ساعت: 3:07
برچسب‌ها : سایت چیست؟,

ادشو استارتاپی که در حوزه مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی به وجود آمده است.

اد تشبیه یک فردی خوشحال و متخصص و ثروتمند می باشد که هر شخصی دوست دارد ادشو باشد

خدماتی که ادشو ارائه میدهد

نویسنده : آقای اد بازدید : 17 تاريخ : سه شنبه 3 مرداد 1396 ساعت: 15:04
برچسب‌ها :